ד"ר אשי שלמור: "תוך חודש האומיקרון יהיה הזן השולט בעולם"

    אסתי פלד No Comments on ד"ר אשי שלמור: "תוך חודש האומיקרון יהיה הזן השולט בעולם"

    מנהל תחום יחסי החוץ של משרד הבריאות, ד"ר אשי שלמור בריאיון ל"מהדורה המרכזית" מעדכן על התפשטות הזן בעולם, התרופות שיש בידי ישראל מהחברות הבינלאומיות ומי זכאי להם, ומה העולם יודע על הזן החדש?

    צילום: פלאש 90
    15:07
    02.05.24
    מיכל ירושלמי No Comments on כשאמא שלפה את ה'קלף' הכי חזק: הרבנית חגית שירה בסיפור מיוחד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ד"ר אשי שלמור מנהל המחלקה ליחסים בינלאומיים במשרד הבריאות, התראיין הערב (שני) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן ועדכן על התפשטות זן האומיקרון בעולם, "התמונה מאירופה מלמדת על שיעור רחב של הנגיף במדינות רבות, השתלטות מהירה של הזן על הדלתא, למעשה אם הגל הזה התחיל בדרום אפריקה ותוך חודש הוא כבר בכל אירופה, בתוך חודש הוא יהיה הזן השולט בכל העולם".

    על ההחמרה בנוהלי הבידוד ושקילת הגשת כתבי אישום נגד מפירי בידוד אומר ד"ר שלמור, "אנחנו רוצים שהישראלים ישובו הביתה, יחד עם זאת רוצים להביא לבידוד אפקטיבי. אנחנו מנסים לדחות ולצמצם את הקפיצה הפתאומית של הזן בכל הארץ. חיסכון הזמן הזה, זה טוב להכין את המערכת, להכין תרופות ולראות איך צריך להיערך" מסביר שלמור.

    על הידע הרפואי על הזן החדש אומר שלמור, "אנחנו יודעים בוודאות שהוא מתפשט מהר יותר מכל זן אחר שהיה לפניו. הוא מתפשט פי שתיים מהזנים הקודמים. על המחלה הקשה שהוא גורם אנחנו עדיין לא יודעים. יש דיווחים סותרים על כך מרחבי העולם. אנחנו יודעים שאם יידבקו עשרות אלפי ישראליים יהיו גם חולים קשים ולצערנו גם מתים".

    שלמור מתייחס לסוגיית התרופות לקורונה שיש כבר למספר חברות בעולם, "יש בקופות החולים ובבתי החולים תרופות לקורונה. אם יש צעיר שרק מעלה חום לא בטוח שהוא יהיה זכאי לתרופה. התרופות מיועדות בעיקר לאלו שמפתחים מחלה קשה. יש תרופות אחרות של 'פייזר' ועוד חברות ואנחנו פתחנו במאמץ גדול להשיג את התרופות האלה".



    0 תגובות